HamidReza Ireh

حمیدرضا ایره

HamidReza Ireh

حمیدرضا ایره

DRY مخفف Don’t repeat yourself به معنی خودت را تکرار نکن! اما چرا باید در برنامه نویسی این اصل را رعایت کرد؟ وقتی شما مجبور شدید برای اصلاح یک قسمت از برنامه، چند قسمت از کدتان را تغییر بدید، دقیقا برعکس DRY عمل کرده‌اید. بیایید فرض کنیم که یک وب سایت یا برنامه نوشتیم که در چند بخش مختلف آن فرم ثبت نام مشابه داره. بدترین حالتی که میتوانیم پیاده کنیم این است که برای هر فرم ثبت نام یک فرم مجزا ایجاد کنیم! اما وقتی DRY را رعایت کنیم روش ما باید کمی فرق داشته باشه. یک فرم ایجاد می‌کنیم و در بخش های مختلف از آن استفاده می‌کنیم. حتی اطلاعات ارسالی را هم در یک بخش خاص مدیریت کنیم، نه در چند بخش. در گفتار خیلی کار ساده‌ای است! اما وقتی پای پروژه و پیاده سازی نرم افزار به میان میاد، کمی مشکل و نیاز به فکر داره.

البته همیشه همه سیستم‌ها به DRY احتیاج ندارند. سیستم‌های بزرگ با رعایت کردن DRY امکان بهینه سازی و مدیریت راحت‌تری را در اختیارتان می‌گذارند اما گاهی برخی از سیستم ها الزاما نیازی به DRY ندارند. اما در حال حاضر هر چه قدر سیستم‌ها پیشرفته تر می‌شوند نیاز بیشتری به DRY پیدا می‌کنند. پس بهتره از همین الان به جای این که کد نویسی را سریعا شروع کنیم، کمی فکر کنیم، راه بهتری پیدا کنیم و اصول و استانداردها را رعایت کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی